Nejlepší podmínky pro vodní turistiku u nás
Střední Čechy nabízejí ze všech krajů České republiky nejvíce příležitostí k provozování vodní turistiky. Pro trávení volného času na vodě a okolo vody vytváří ideální podmínky široká síť vodních cest, jezer, rybníků i uměle vybudovaných koupacích míst.
Na území středních Čech lze využít až 260 km vodních tras Labsko-vltavské vodní cesty, která je splavná pro motorovou plavbu, malé lodě i velké parníky. V Polabské nížině na kanalizované řece Labi si budeš připadat jako v Holandsku. Na dovolenou jako u moře tě zase přenesou písečné pláže mnoha polabských pískoven. Vltavská kaskáda a její soustava přehrad je se svými jedinečnými podmínkami ideální pro vodní aktivity při úchvatných přírodních scenériích. Na své si zde přijdou nejen kapitáni lodí, ale i vyznavači vodních sportů či jen pohody u vody, koupání, opalování a zábavy na březích.
Velkým fenoménem je i vodácké sjíždění řek, mezi kterými kraluje Sázava, Berounka a Jizera s téměř 270 km vodáckých tras. Přírodní vodní cesty vhodně doplňují říční stezky lákající na vyjížďku na kole, pěší stezky a úchvatnými vyhlídkami a uměle vybudovaná koupaliště, aquaparky, lázně a wellness. Plánuješ dovolenou? Tak ji pusť k vodě, střední Čechy jsou jasná volba!
Co je to produkt cestovního ruchu a produkt Pustit k vodě?
Produkt „Pustit k vodě“ sdružuje nabídku služeb pro turisty na vodě a okolo vody na území středních Čech. Spojuje je jedno téma a tím je voda. Do produktu je zapojeno mnoho partnerů od vody, tj. půjčoven lodí, provozovatelů vodních sportů, parníků, koupacích míst, ale i z okolních břehů jako jsou provozovatelé stravovacích a ubytovacích zařízení nebo turistických cílů. Na své si přijdou všechny věkové skupiny, rodiny s dětmi vyžadující speciální podmínky kvůli dětem, mladí vyznavači aktivní zábavy i adrenalinu a senioři hledající poklidné trávení volného času. Nic není ale dogma, neboj se vyzkoušet i nové věci. Ať jsi turista a oceníš možnost užít si hezkou a zábavnou dovolenou v dosahu domova, nebo podnikatel, který ocení zvýšení návštěvnosti a tím lepší ekonomickou bilanci, každý si něco najde. Veškeré starosti zkrátka pusť k vodě.
Pro produkt je navržena vlastní značka a logo ve tvaru papírové lodičky. Pod heslem „pustit k vodě“ (pustit někoho/něco k vodě) můžeš najít mnoho smyslů, ale cíl je jen jeden – přilákat co nejvíce návštěvníků k vodě a zasadit se o příjemný zážitek z trávení volného času, dovolené a dalších aktivit u vody. Produkt prezentuje veškeré služby odlehčenou formou, součástí komunikace je i proto tykání a užívání slangu. Kompletní brand manuál nalezneš ZDE.
Vizuální styl kampaně produktu Pustit k vodě rozeznáš zejména díky hravému a trochu ulítlému stylu, znázorňující pohodu a zábavu u vody a také díky hlavnímu jednotícímu prvku – růžovým brýlím ve tvaru srdce. Ty mají za cíl v lidech vzbudit optimistickou náladu a jejich nasazením pocit, že mohou zapomenout na všechny povinnosti, starosti a užít si veselou dovolenou. Pečlivě sleduj naši kampaň, ať víš, kde takové brýle získáš, stejně tak i další originální dárkové předměty.
Jak se zapojit do produktu?
Území středních Čech je rozděleno do několika oblastí destinačních managementů, které jsou klíčovými partnery pro tvorbu produktu. Najdi si, do které z těchto oblastí spadáš a započni spolupráci právě tam. Pomůcku k prozkoumání jednotlivých turistických oblastí ve středních Čechách nalezneš ZDE. Pouze aktivní členové a partneři oblastních destinačních managementů mohou být na základě doporučení zapojeni do regionálního produktu Pustit k vodě a skrz marketingové nástroje být prezentováni v rámci Středočeské kraje, České republiky i zahraničí.
Produkt Pustit k vodě je součástí produktové nabídky Středočeské centrály cestovního ruchu, příspěvkové organizace Středočeského kraje, jejíž hlavní činností je destinační management na krajské úrovni a prezentace destinace pod značkou Střední Čechy. Pro více informací přejdi na web Střední Čechy a prozkoumej, jaké další možnosti ti tento kraj nabízí.